Chcesz zacząć prowadzić fanpage na FB? Świetnie. Możesz zacząć nawet dziś – tworzenie kont oficjalnych jest bardzo proste. Wystarczy jeden wolny wieczór, by zbudować atrakcyjny fanpage. Ale od czego zacząć? Jak założyć stronę firmową na Facebooku?
Przede wszystkim najpierw musisz mieć konto prywatne. Jeżeli już jesteś zarejestrowany na FB, możesz zakładać firmową stronę z poziomu konta wykorzystywanego na co dzień. Nawet jeśli z jakiegoś powodu wolisz pozostać anonimowy – bez obaw. Twoje dane nigdzie nie będą udostępniane. Żadna osoba z zewnątrz nie dowie się, że to Ty prowadzisz dany fanpage.
Gdzie zakłada się stronę firmową?
Aby założyć stronę firmową na Facebooku, musisz znaleźć polecenie „Utwórz stronę”. Jest ono dostępne w dwóch miejscach:
- Na stronie głównej portalu, gdy jesteś wylogowany. Link znajduje się poniżej formularza do logowania.
- Po zalogowaniu na konto prywatne. Trzeba kliknąć trójkącik do rozwijania listy w górnym prawym rogu ekranu, a następnie z menu wybrać „Utwórz stronę”.
Niezależnie od tego, którą drogą dojdziesz do panelu tworzenia stron, Twoim oczom ukaże się ten sam widok – kafle z wyborem rodzaju konta. Warto dobrze dopasować typ strony do działalności, którą chcesz prowadzić. To znaczy, że jeżeli zakładasz lokalną piekarnię, to możesz faktycznie wybrać opcję „Lokalna firma lub miejsce”, a jeśli tworzysz stronę dla produktu, wybierz „Marka lub produkt”. Dlaczego to ważne? Ponieważ niektóre dodatkowe opcje na fanpage’u będą pozwalały na efektywniejsze zarządzanie stroną.
Następnie czeka Cię wybór kategorii. Tu również warto się zastanowić. Dobierz dział odpowiedni do Twojej firmy lub marki – dzięki temu reklamowanie i wyszukiwanie powinno być skuteczniejsze.
Na tym etapie pojawi się również pole do wpisania nazwy strony. Aby założyć stronę firmową na Facebooku wystarczy wpisać nazwę przedsiębiorstwa, ale… być może warto podejść do sprawy bardziej kreatywnie. Obok „zwykłego” firmowego fanpage’a lub zamiast niego możesz stworzyć konto z pomysłem – np. poradami dla użytkowników czy ciekawymi informacjami. W taki wypadku razem z nazwą możesz podać chwytliwy dodatek. Na przykład „Wnętrza.pl – porady wnętrzarskie”. Właśnie takie nazwy fanpage’y – składające się z hasła i strony firmowej – przyciągają największe ilości użytkowników, gdy spojrzymy całościowo na wejścia na stronę www i konto społecznościowe. Oczywiście fanpage z „poradami” w nazwie będzie trzeba odpowiednio prowadzić, tak, aby lajkujący go użytkownicy faktycznie dostali to, co obiecuje tytuł.
Nad nazwą powinieneś się dobrze zastanowić z jeszcze jednego powodu. Jeżeli wybierzesz niewłaściwą, zmiana może być trudna. Zwłaszcza, jeśli wcześniej uda Ci się zebrać kilkusetosobowe grono fanów. W takim wypadku FB dość mocno utrudnia zmiany nazw – trzeba czekać na akceptację, a czasem też przekonywać support, że modyfikacja jest niezbędna.
Po utworzeniu fanpage’a…
Już wiesz, jak założyć stronę firmowe na Facebooku. Co dalej? Po wpisaniu nazwy i kategorii wstępna wersja strony jest już właściwie gotowa, tyle że… nic na niej nie ma. Czeka Cię więc dodanie zdjęć i uzupełnianie kolejnych informacji. Pamiętaj, że im więcej danych dostarczysz, tym bardziej fanpage będzie przyjazny dla użytkowników. Szczególnie istotne dane to mail, strona oficjalna, telefon, adres, godziny otwarcia, a także ogólny opis działalności.
Gdy stworzysz atrakcyjny fanpage, czas zabrać się za jego prowadzenie. Możesz robić to samemu albo zlecić zadanie zewnętrznej firmie/freelancerowi/swojemu pracownikowi. Najbardziej „elegancki” sposób na prowadzenie Facebooka przez innych użytkowników to ustawienie uprawnień administratora. Taką opcję znajdziesz w Ustawieniach (górna belka). Po wejściu w Ustawienia wybierz „Role na stronie” w menu po lewej. Następnie wystarczy podać imię i nazwisko odpowiedniej osoby oraz zatwierdzić wybór.
Przypisywanie administratorów jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ pozostajesz głównym dysponentem hasła do fanpage’a. Jeżeli tylko będziesz chciał usunąć admina i zmienić hasło, nie będzie z tym żadnego problemu.