Jak bezboleśnie przejść proces redesignu strony internetowej?

Twoja strona, jeszcze kilka lat temu zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami, przestała w stu procentach spełniać swoje zadanie? Projekt wygląda na przestarzały, a sprzedaż maleje?  Jeśli odpowiedziałeś sobie na któreś z powyższych pytań twierdząco oznacza to, że twoja strona koniecznie potrzebuje odświeżenia. W tym przypadku stwierdzenie „jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego” nie działa! Przeprojektowanie strony internetowej to ciężkie zadanie, niezależnie od wymiaru organizacji, zwłaszcza jeśli chcesz zrobić to poprawnie. Jak bezboleśnie przejść proces redesignu strony internetowej? Kilka wskazówek w poniższym artykule.

Przeanalizuj swoją witrynę

Zanim cokolwiek zaczniesz sprecyzuj to, co chcesz osiągnąć. Wylistuj cele, które powinna spełniać twoja odświeżona witryna, aby wiedzieć na czym najmocniej skupić uwagę. Pamiętaj, że odświeżenie witryny to nie tylko zmiana jej wyglądu, ale też poprawa sposobu działania, w szczególności, jeśli masz problemy z malejącą sprzedażą. Kolejny krok to krytyczne spojrzenie na własny projekt i porównanie go do konkurencji, skoro rozważasz redesign oznacza to, że coś w obecnej stronie jest nie tak. Zidentyfikuj konkretny problem, sprawdź co obecnie jest w trendzie i można wdrożyć na stronę, a co trzeba stworzyć od podstaw. Zwróć uwagę na rzeczy, które działają lub przyjęły się wśród klientów, tworząc twoją markę rozpoznawalną jak np. kolory, fonty czy logotyp. Nie musisz zmieniać wszystkiego, to zatraci autentyczność twojej firmy, dlatego zachowaj w tej kwestii zdrowy rozsądek.

Zaplanuj optymalizację SEO

Prawidłowo przeprowadzony proces redesignu nie powinien mieć większego wpływu na twoje obecne SEO. Dla całkowitej pewności, że wszystko pójdzie jak z płatka zrób wpis swojej bieżącej witryny i sprawdź obecne rankingi, zindeksuj bieżącą witrynę, aby móc dopasować nową witrynę do starej. Staraj się zachować część ogólnej architektury istniejącej już strony, by nie wpłynąć na jej pozycję w wyszukiwarkach i nie wprawiać w zakłopotanie regularnie odwiedzających ją użytkowników. Nie chcąc pozbywać się dobrze prosperujących stron wykonaj odpowiednie przekierowania 301 między starymi a nowymi adresami. To ważna czynność, ponieważ niewdrożenie przekierowań jest w stanie mocno obniżyć ruch na stronie.

Postaw się na miejscu użytkownika

Jednym z najważniejszych kroków na liście przeprojektowania strony internetowej jest podążanie śladami użytkowników. Jedyną receptą na udany redesign jest zrozumienie czego odbiorcy poszukują na twojej stronie i jak najszybciej mogą to znaleźć. Pamiętaj, że odbiorcy bardziej reagują na mocne efekty, dlatego warto podkreślić niektóre elementy obrazami, call to action czy mocniejszymi kolorami Skupienie się na tym aspekcie pozwoli
ci odnowić swoją stronę tak, by ponownie móc generować upragnione wyniki.

Prawidłowe wykonanie procesu przeprojektowania witryny powinno odbyć się bezboleśnie, gdy skupisz się na danych, obecnych trendach i wiedzy o działaniach konkurencji. Pamiętaj, że samo wdrożenie nowej-starej strony nie kończy etapu redesignu, tylko obserwacja wyników da ci pełen obraz wykonanych czynności.

Materiał powstał przy współpracy z Software House Smartbees  który specjalizuję się m.in. w re-designie stron i sklepów internetowych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSzkolenia IATF 16949:2016

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here